Tapahtumia

Kesätapahtuma Alastarolla 1.6.2003

Yhdistyksen kesätapahtumaa vietettiin 1.6.2003 aurinkoisessa suvisäässä Alastaron Ms ry:n majalla. Paikalle oli kokoontunut parikymmentä jäsentä.

Tarmo Eskola toivotti kaikki tervetulleeksi Alastarolle. Metsästysseura on perustettu jo 1943 ja jäseniä on noin 250, joista osa on naisiakin. Seuran 16500 ha metsästysalueesta osa on peltoa. Riistalajeja on jokalähtöön. Ajokoiramiehille ei niin mieluisia Laukon peuroja on paljon.Jopa neljä peuraa yhtä jänistä kohden arvioi Eskola. Hän totesikin ajokoiramiehille riittävän haastetta kouluttaa koirat peuravapaiksi.

Piirikouluttajamme Heikki Sikilä oli valmistellut uusien sääntöjen ongelmakohdista tehtäviä. Joukko jakaantui työryhmiin ja antoi palautetta sääntöjen kohdista. Niin jänis- kuin kettukokeiden säännöistä saatiin kokoon ehdotuksia, jotka toimitetaan eteenpäin koulutustoimikunnalle jatkotoimenpiteitä varten.

Heikki Sikilä kertoi myös, että tulevalla kaudella kiinnitetään enemmän huomiota koeolosuhteisiin. Ohjeeksi tullee selkeä pakkasraja (n. -20 C), jonka ylittyessä koe tulee peruuttaa tai siirtää. Koetoimikunnan velvollisuutena on huomioida ja päättää, ovatko olosuhteet sellaiset, että ne eivät vahingoita koiria eikä ajettavia riistaeläimiä.

Ryhmätyöskentelyn jälkeen saimme maistella grillimestareiden valmistamaa peuraa ja tietysti makkaraa. Ruoka maistui mainiosti kesäisessä maisemassa.

Musiikkiakaan ei ollut unohdettu. Heikki Sikilä viritteli hanurillaan kesäisiä säveliä jutustelun taustaksi. Suvipäivässä soi mm. "Metsäkukkia" ja "Suvivalssi". Tanssiakin tietysti piti. Vaikka "parketti" oli hieman epätasainen, ei se tahtia haitannut.

Kolikonheittokilpailussa nähtiin erilaisia tyylinäytteitä. Voittona oli juomaa ja riistaa; mm. peuran puolikas, jonka Alastaron metsästysseura oli ystävällisesti yhdistyksellemme palkinnoksi lahjoittanut. Kisa meni tiukille ja tarkkaa mitaausta tarvittiin ratkaisemaan lopputulos.

Kiitos järjestäjille mukavasta päivästä!

Tyylinäytteitä kolikonheitosta.

Haulikkoammuntakilpailut 13.7.2003

Saimme jälleen kokoontua Kuusjoen metsästysyhdistyksen radalle yhdistyksen haulikkoammuntakilpailujen puitteissa.
Paikalla oli parisenkymmentä innokasta yhdistyksen jäsentä, joista 10 osallistuivat kilpailuun. Tunnelma oli kesäisen iloinen ja huumorintäytteinen.
Kiitos järjestäjille oikein mukavasta päivästä!

Tulokset

miehet 50v