Tapahtumia vuodelta 2005

[Tapahtumia kaudelta 2003-2004]

[Tapahtumia vuodelta 2004]

HAULIKKOKISA JA KESÄTAPAHTUMA 2005

Yhdistyksen haulikkoammuntakisa pidettiin 11.6.2005 Liedossa Liedon Riistamiehet ry:n ampumaradalla ja riistamajalla. Paikalla oli parikymmentä innokasta jäsentä. Ammunta sujui perinteisen leppoisassa ja kannustavassa tunnelmassa.
Ammunnan jälkeen siirryttiin Riistamajalle kesäpäivää viettämään.Herkuttelun ohella käytiin riistapolulla, jonka kinkkiset kysymykset ja tunnistukset herättivät keskustelua ja oman luonnontuntemuksen kertauksen tarvetta.
Riistapolun nuorten sarjan voitti Jesse Tolvanen ja miesten sarjan Rauno Elo.
Suurkiitos Juhana Simolinille ja hänen tukijoukoilleen oikein miellyttävästä ja mukavasta kesäpäivästä!

Haulikkoammunnan tulokset

nuoret
  1. Jesse Tolvanen 9 p.
    yleinen (alle 50v)
  1. Janne Yli-Puntari 17p.
  2. Jorma Tolvanen 16p.
  3. Juhana Simolin 14 p.
    50v
  1. Esa Ojanen 12p.
  2. Markku Impilä 4p.
  3. Hemmo Kivelä 4p.
    70v
  1. Åke Marttila17p.

Tyylinäytteitä ja muita kuvia

SAJ-FSK:N VUOSIKOKOUS 19.3.2005

Lounais-Suomen Ajokoirayhdistys ry järjesti jäsenilleen yhteiskuljetuksen SAJ:n vuosikokoukseen Ikaalisiin lauantaina 19.3.2005. Mukaan lähti toistakymmentä yhdistyksen jäsentä. Joukkoon mahtui myös kymmenkunta Satakuntalaista ajokoiraystävää.
Matka sujui mitä mainioimmin ja juttua piisasi niin meno- kuin paluumatkallakin. Hyviä vinkkejä ensi vuoden vuosikokouksen järjestämiseen saatiin Satakuntalaisilta järjestäjiltä. Yhteistyön merkeissä jatketaan!

Kuvia matkasta.

SAJ:n vuosikokouksessa oli läsnä 360 henkilöä, kokouksen äänimäärä oli 2108 ääntä.
Vuosikokous valitsi yksimielisesti järjestön puheenjohtajaksi edelleen Martti Mannersuon, joka on ollut hallituksen puheenjohtajana vuodesta 1998 lähtien. Hallituksen erovuoroiset jäsenet valittiin kaikki edelleen seuraavaksi kaudeksi eli 18 jäsenen muodostaman hallituksen kokoonpano on täysin sama myös seuraavan 3-vuotiskauden.
Hallituksesta erovuorossa olivat Keski-Suomen Eino Holopainen (1990-) varajäsenenään Antti Paananen, Varsinais-Suomen Rauno Elo (2003-) varajäsenenään Ari Sainio, Pohjois-Hämeen Tarja Kivimäki (1996-) varajäsenenään Pertti Savia, Pohjois-Karjalan Esko Suhonen (1996-) varajäsenenään Pekka Kyöttinen, Salpausselän Markku Kähönen (1993-) varajäsenenään Veikko Pylvänäinen sekä Satakunnan Jarkko Fagerström (1999-) varajäsenenään Jorma Peltomäki.
Ajokoesäännön tarkistamisasiassa hyväksyttiin hallituksen esittämät muutokset äänin 1527 ja kahden viikon koe hyväksyttiin SAJ:n roduille äänimäärällä 1126.
Viisi tuntia kestänyt kokous käytiin hyvässä hengessä porilaisen Kalle Kyhän johtaessa puhetta.

Kahden viikon koe
Suomen Ajokoirajärjestön vuosikokous 19.3.2005 hyväksyi ajokoesääntöihin kahden viikon kokeen. Päätöksen mukaan osallistumisoikeus ko. kokeeseen on SAJ:n alaisilla roduilla ja beagleilla
Ajokoirajärjestön koulutustoimikunta valmistelee esityksen kahden viikon kokeen järjestämisohjeeksi. Koulutustoimikunnan esityksen käsittelee ensiksi työvaliokunta ja sen jälkeen järjestön hallitus. Hallitus päättää ko. järjestämisohjeesta kokouksessaan la 23.4.2005.
Yhdistykset voivat anoa kahden viikon kokeita jo ensi koekaudelle. Kennelliiton määräaikaisilmoitusten mukaan anomukset pitää jättää kennelpiireille viimeistään 31.3.2005.

Maakuntamalja [Klikkaa isommaksi]

Urmaan malja, Muurivuoren Aapo, om. Jorma Tolvanen [Klikkaa isommaksi]